Skip to content Skip to footer
online marketing

Wat kan een online marketingbureau voor je doen?

Als je echt meer uit je website of webshop wilt halen, is goede marketing gewoonweg een must. Je kunt dit aspect van je onderneming zelf in handen nemen, maar het is misschien geen slecht idee om het uit te besteden aan een marketing bureau gericht op performance.

Wil je eerst graag weten wat een marketingbureau precies doet en hoe jij daarvan kunt profiteren? Lees verder voor meer informatie en tips! 

Dit is waarmee een online marketingbureau je kan helpen

1. SEO voor je website of webshop

 SEO is onmisbaar om je website of webshop vindbaar te maken. Het is een afkorting van Search Engine Optimization, een online marketingtechniek waarbij men de content van een website of webshop optimaliseert om de vindbaarheid in zoekmachines te verhogen. Hierbij gebruikt men keywords of relevante zoekwoorden in artikels, banners en andere elementen op de website of webshop.

SEO is op zich geen ingewikkelde materie, maar de uitdaging is vooral om de balans te vinden tussen vindbaarheid en leesbaarheid. Je kunt elke tekst op je website bijvoorbeeld volzetten met belangrijke zoekwoorden, maar dat zal de leeservaring van je bezoekers allesbehalve positief beïnvloeden.

Aan de andere kant is het natuurlijk ook belangrijk dat die zoekwoorden wel vaak genoeg op je website voorkomen. Een professioneel marketingbureau creëert die balans tussen beide, zodat je website of webshop goed vindbaar is en toch natuurlijk overkomt.

2. Campagnes en advertenties

Nog iets waarmee een marketingbureau je kan helpen: advertenties of online reclamecampagnes. SEO is interessant omdat je dan hoger kunt ranken in zoekmachines als Google, maar vaak zijn er ook externe advertenties voor nodig om je website echt populair te maken. Het voordeel hiervan is dat je reclame zelfs op andere websites kunt laten verschijnen, zodat je nog meer mensen bereikt. 

Een professioneel marketingbureau zal vooral rekening houden met de specifieke doelgroep die je wilt aanspreken met je product of dienst. Op basis daarvan bepaalt men immers niet enkel de inhoud van de advertenties, maar ook waar die reclame wordt getoond. Zo bereik je precies jouw doelgroep en is de kans op verkopen en online traffic een stuk groter.

3. Analyse van de prestaties

Meten is weten en dat geldt natuurlijk ook voor een website of webshop. Een professioneel marketingbureau zorgt niet enkel voor betere prestaties, maar volgt die prestaties ook op en kijkt wat er nog verbeterd kan worden.  

Door middel van digitale tools als Google Analytics en Google Ads kom je meteen te weten welke zoekwoorden vooral populair zijn, of bepaalde advertenties geld opleveren of juist geld kosten en hoeveel bezoekers je precies hebt per dag, per maand en per jaar.

Een ervaren marketingbureau heeft de analyse van websites helemaal onder de knie en is dus de aangewezen partner voor jouw website of webshop. Of je nu vertrouwt op grootschalige Duitse online marketing of een lokale specialist zoekt!