Het gebruik van sociale media is een slimme manier om de zichtbaarheid en het verkeer te vergroten, loyale klanten te creëren en gekwalificeerde leads en omzet voor jouw bedrijf te genereren. En de voordelen van adverteren op Facebook groeien naarmate het netwerk nieuwe manieren om te adverteren mogelijk maakt.

Het is nog nooit zo goedkoop geweest om een merk op te bouwen en nieuwe vraag naar producten en diensten te creëren. Vandaag de dag willen bedrijven succes boeken in het digitale medium. Daarom is het belangrijk te begrijpen hoe je meer online kunt verkopen door de positieve kenmerken van jouw bedrijf te benadrukken.

Als je zich nog steeds afvraagt wat de voordelen zijn van adverteren op Facebook, zullen wij je de redenen laten zien om nu te beginnen en jouw bedrijf te laten groeien. Kijk hier eens naar!

Waarom investeren in Facebook Ads?

  1. Nieuwe klanten aantrekken
    Alleen met organische berichten is het niet mogelijk om je publiek te trekken in de proporties die je verwacht. Het is een langzaam en langdurig proces. Daarom, als je urgentie hebt en expressieve en snellere resultaten wilt, moet je investeren in Facebook Ads.

Bij het ontwikkelen van campagnes kunt je het profiel bepalen van de netwerkgebruikers aan wie jouw advertenties zullen worden getoond. Zo heeft je de juiste advertentie wordt bekeken door precies de mensen die op zoek zijn naar wat je aanbiedt. De kansen om nieuwe klanten te winnen zijn veel groter.

  1. Meer verkeer naar jouw website
    Bij Facebook Ads-campagnes kun je niet alleen het publiek kiezen dat de advertenties te zien krijgt, maar ook het doel van die advertenties. Onder de opties kunt je definiëren: link naar de site, likes op de Facebook-pagina, downloaden van een materiaal, registratie, onder anderen.

Je kunt Facebook-gebruikers naar jouw site leiden, maar hen bijvoorbeeld naar een landingspagina leiden, of rechtstreeks naar een promotiepagina. Op die manier heb je een grotere kans op conversie.

  1. Inzicht in jouw publiek
    Met Facebook Ads kunt je jouw publiek beter leren kennen. Het laat je namelijk rapporten zien over wie de mensen zijn die interactie hebben gehad met jouw advertenties, met informatie zoals: geslacht, leeftijd, geografische locatie, interesses en andere gegevens.

Als je weet wie jouw publiek is en op welk soort advertenties en inhoud zij reageren, kunnen jouw volgende campagnes nauwkeuriger zijn.

  1. Lage kosten in vergelijking met gesponsorde links
    Met Facebook Ads kunt je bezoekers naar de website van jouw bedrijf leiden voor een aanzienlijk lagere waarde dan bij campagnes met gesponsorde links, zoals bijvoorbeeld Google AdWords.

Natuurlijk hangt de waarde van het bod af van de concurrentie in jouw segment, maar gesponsorde campagnes in sociale netwerken vergen meestal een lagere investering, zonder dat dit ten koste gaat van de effectiviteit van de actie.

  1. Betrokkenheid bij het publiek
    Als je goed segmenteert, is het gemakkelijker om betrokkenheid met je publiek te krijgen, je stuurt immers de juiste boodschap naar het juiste publiek.

De mensen die jouw advertenties te zien krijgen, zijn mensen met een profiel en browsegeschiedenis die verband houden met de inhoud van jouw advertenties of met de kenmerken die je in de targeting hebt aangegeven.

Wat is het belang van Facebook Ads voor jouw bedrijf?

Het ontwikkelen van gesponsorde campagnes is zeer gunstig voor jouw bedrijf om een waardevolle online aanwezigheid te bereiken.

Zij bieden immers een groter publieksbereik. En niet zomaar een publiek, maar het ideale publiek, het publiek dat op zoek is naar en zich identificeert met jouw bedrijf.

Wilt je jouw verkoop verhogen en een sterk imago voor jouw merk creëren? Investeer in Facebook Ads-campagnes.